Dags att byta hem?

Har en tid funderat på att byta blogghem. Så ikväll, eller bättre kanske natt, har jag suttit och fipplat med WordPress för första gången. Tror nog att det kan bli riktigt bra när jag väl börjar förstå mig på det hela mera. Men det är ovant och så känner jag mig som en liten svikers mot min förra blogg. Gillar den ju, men vill ändå på något vis ha något annat. Lära mig något nytt. Slippa visst trassel. Låter som en relation :) Och det kanske det är på något vis.

Tänkte fortsätta med mina tyckanden om böcker jag läst, böcker jag vill ha och filmversioner av böcker, som jag ofta inte tycker är lika bra som boken själv. Inte kanske så mycket om just vad de handlar om, utan mer känslan av att läsa dem. Jag är inte så bra på sammanfattningar om innehåll eller djupa analyser. Gör nog bäst i att hålla mig ifrån det. Andra gör det verkligen bättre :) Hur som haver, när jag väl packar mitt pick och pack hit, från Blogger, hoppas jag du hänger på. Det är så trevligt när du hälsar på!

Avslutar med en underbar tweet av Jonas Gardell:

NEWS! En käring som heter Rowling-nånting har avslöjat precis ALLT som händer i Harry Potter-filmen i en bok! Så himla taskigt! Dö, bitch!

P.S Hur slipper jag smileys på det här viset :) – I don’t like them! :S

2 thoughts on “Dags att byta hem?

  1. Välkommen till WP! :) Det är ju lite krångligt i början att byta plattform, men det är värt det i längden tycker jag.

    PS. Du får bort smiley-gubbarna i menyn Inställningar -> Skriva -> Klicka ur rutan där det står ”Konvertera :-) och :-P till bild-smileys”. DS

Kommentera

