Jakten på WondLa av Tony DiTerlizzi


Har idag varit och inhandlat mig en ny bok att läsa högt ur till min klass 4. Boken heter Jakten på WondLa och sägs vara ett sci/fi-äventyr för 9-12-åringar, och kom ut nu i augusti. Det som jag fastnade för mest, förutom de fina bilderna, var att boken till viss del är interaktiv. Jag föreställer mig att vi vid dessa tillfällen slänger på webbkameran, som behövs för att nå interaktiva kartvärldar, och sedan visar det hela för alla i klassen över projektorn. Det ska bli redigt kul, mer än en bok detta :) Hoppas bara att de tycker om den! Det är också första delen på en följetong, så kanske, kanske vill de läsa vidare själva sedan *smider planer* ;)


Se mer på WondLa.com

DiTerlizzi är författaren bakom Spiderwick, passande för 6-9-åringar – finns även som film :)

Kommentera

