Gittan gömmer bort sig av Pija Lindenbaum


”När Hjördis barnflicka ropar: ”Vad har du gjort!” fryser Gittan till is. Hon vill bara försvinna”.

ÄNTLIGEN! En ny Gittanbok! :)

Jag såg den i förra veckan i bokhandeln och blev superglad. Jag älskar Gittan! Överlag så tycker jag väldigt mycket om Pija Lindenbaums böcker dels för att texterna är originella och roliga men väldigt mycket för hennes underbara och detaljrika teckningar. Fina färger är det också, det är glatt och fullt av humor bland de ändå viktiga livsfrågorna som tas upp i hennes böcker. Vill du veta vad den nya boken handlar om kan du knappa dig vidare till en e-bokhandel eller Smakprov och bläddra lite i boken – givetvis funkar det ju också att gå till bokhandeln och bläddra lite på riktigt också, men det är svårt att gå därifrån utan att köpa den. Eftersom jag sparar några kronor håller jag mig nog till internetbokhandeln.

Den här lilla figuren dyker, till min glädje, upp lite överallt i boken.

Underbara bilder med lite sladdriga gosedjur på matbordet. Precis som det ska vara med andra ord :)

Och här slängs det med vovven!

Läste att Pija Lindenbaum har en Gittanutställning som just nu pågår i Umeå på Bokcafé Pilgatan. Det är ju lite långt dit, annars hade jag åkt. Jag ska försöka snoka reda på om den möjligtvis kommer till Stockholm eller till någon stad i närheten, vill så gärna se utställningen. Så – om du vet något om utställningen och om den kommer visas någon annanstans än i Umeå, skriv en kommentar om det är du snäll.

Jag var på hennes utställning med svartvita, lite mer mörka, hemska och sorgsna bilder i våras. Mycket sevärt. Är du nyfiken kan du se lite om den utställningen här.

Lässugen? Gittan gömmer bort sigBokus och Adlibris.

Kommentera

