Gillar Gilla Böcker

Jag har tröstköpt tre böcker från Gilla Böcker förlag. Schysst design på böckerna, tycker jag. Dels var det därför jag beställde dessa tre – snyggböckercravings kan vi kalla det. Men det främsta skälet är att Här ligger jag och blöder samt Hål i huvudet legat på min ”vill-läsa-lista” längre. Väldigt länge. Nu ska de bli mina. Den tredje boken som åkte ner i korgen är Konsten att tala med en änkling av den enkla anledningen att den är en Gilla-bok och endast kostade 42:-. Ja, den verkade ju bra också. Så ner med den i korgen bara! *Tjopp!*

Ett annat skäl är att jag är sjuk (igen). Har varit hemma några dagar från jobbet och tänkte idag att jag skulle ge mig ut och gå lite. Det var fint väder. Sol och frisk luft ska ju vara sunt och bra och jag kände mig bättre. Det var härligt att vara ute och promenera, men när jag kom hem började jag må sämre igen och nu sitter jag här med feber och fryser. Så jag tröstköpte mig tre böcker. På Bokus. Så det lär ju ta ett tag för dem att komma fram. Då hoppas jag att jag är frisk.

Tills böckerna levereras ska jag, förutom jobbrelaterad litteratur, läsa (lite här och lite där) i dessa böcker som jag just nu har hundörat:
Elektricitet av David Bodanis (en faktabok(!) hoppsanhejsan där Lisa! ;) Om elektricitetens historia.
the other hand av Chris Cleave som är en Flipback-bok och väldigt hemlighetsfull :)
samt A Clash of Kings som är väldigt bra, men väldans tjock och med pyttesnuttliten text. Vi har förövrigt umgåtts större delen av sensommaren, AGOT och jag.

2 thoughts on “Gillar Gilla Böcker

Kommentera

