Tipsa: faktaböcker i historia för barn

Nu går jag snart av på mitten! Varför ska det vara så svårt att hitta faktaböcker i historia för barn? Allt som jag söker på möts av detta meddelande:
Och det var väl inte precis det beskedet jag var ute efter, ändå möts jag av det gång, på gång, på gång när jag söker efter faktaböcker i historia för ungar i mellanstadieåldern. Jag vill att historieundervisningen ska vara rolig, omväxlande och bildrik och såklart informationsrik. Men om allt är slut… definitivt slut till och med, blir det lite svårjobbat kan jag tycka. Jag har precis lagt in en order på Bokbörsen så jag vet ju att det går att få tag i böcker om man verkligen, verkligen vill och har lite tur på sin sida.

MEN, varför ska det vara så svårt. Snälla förlag. Det har ju funnits massa bra böcker i historia för ungarna – varför trycker ni inte upp dem igen? Bara en liten undran från en lärare.

Böckerna jag beställt på bokbörsen :)

Har du tips på bra böcker? Skicka iväg en kommentar. Jag tar tacksamt emot alla tips. :)

6 thoughts on “Tipsa: faktaböcker i historia för barn

Kommentera

