Den gröna påsen

dök upp idag! Snacka om att bli glad över innehållet! Öppnar upp påsen och det första jag ser är lakritspolkagrisar!! och sedan vanliga originalgrisar med :) Det luktade te också och mycket riktigt = Bombay Chai, mums! Men, den verkligt jätteroliga och gosigaste överraskningen var, något som till en början såg ut som ett sadelskydd där det låg i påsen eller möjligtvis en rattmuff(!), ett gult och gosigt gosedjur i form av en Book Worm! :) Haha – underbart! :) Han luktar numera, tack vare frakten, lite chaite – men det passar hans karaktär mycket bra tycker jag :) Boken, sist men inte minst, har jag tittat på många gånger och första kapitlet i Om jag stannar är redan läst. Lär fortsätta imorrn, för nu ska jag och Mr. Book Worm sova oss.

Tack kära hemliga bokvän, för en mycket uppskattad och klockren grön påse!

Nu ska jag bara lista ut vem du är… göteborg, tedrickare, kostymdramatittare och C.S. Lewisläsare… *filurar*… :)
Här ligger hela innehållet. Har ätit så mycket lakritsgrisar att jag är helt torr i munnen… :)

9 thoughts on “Den gröna påsen

  1. vad trevligt att paketet föll dig i smaken! Själva vykortet är också en ledtråd. Jag är inte bara göteborgare… ;)

    • Åh, jag började min undersökning men orkade inte tänka mer ikväll. Har bedömt elever all vaken tid i dagarna tre och är hjärncellsbefriad nu. Tar upp jakten på dig imorrn ;)

      • hej! har du inte hittat mig än?
        ytterligare en ledtråd är att jag även skriver om film, även om det inte syns i bloggens namn. men ”filmhylla” kändes så konstigt att döpa en blogg till…

  2. åh, omdömen som är så trevliga ;)
    jag har mest 6:or och 7:or och deras omdömen ska vi inte skriva förrän om några veckor, så jag får lite mjukstart nu när vi ska skriva för 8:or och 9:or.
    ledtråd alltså: jag är lärare, men det är väl de flesta bokbloggare… ;)

  3. nej, jag är inte bea… sorry… du får leta lite till :)
    menar du beas bokhylla, förresten? i så fall är det väldigt nära, för bara två bokstäver skiljer.
    Visst har du sett listan på alla deltagande bokbloggare? Den finns hos enbokomdagen.

Kommentera

