will shake spear

Jag ser på Anonymous om 1500-talets England där det inte är William Shakespeare som skriver bejublade dramer och känslosamma sonnetter. Är det något som kan få än mer fart på de dubier som rör Shakespear och hans verk, så lär denna film klara av det. Jag är halvvägs och redan ganska övertygad. Kanske borde damma av min Täcknamn Shakespeare och läsa den nu, inom en snar framtid, en gång för alla.

Filmen har definitivt väckt mitt intresse och mersmak för att luska i det förflutna (genom andras hårda slit;) och för att återigen ge mig in i Shakespears, eller ska jag skriva ”Shakespeares” verk?

Will shake spear – skrev han för att underhålla och/eller för att väcka opinion?

Kommentera

