Bygga bo och annat smaskens

Jag var för några veckor sedan inne i en bokhandel för att leta efter någon bok, som jag nu har glömt vilken det var, istället hittade jag en rolig bok med underbart roliga bilder som heter Bygga bo med löv, sand eller pinnar. En passande bok för småttingen där man får lära sig om hur olika djur som råttan, rockan, bävern och Atlasfågeln bor.

Jag hittade även boken Fiskögon, sopor och annat smaskens som handlar om vad olika djur äter. Vet du att det finns djur som äter svett?! Andra djur som tycker att bajs är en riktig delikatess (djuret i boken är inte ett marsvin, men jag kan låta er veta att mitt marsvin Nisse, som jag hade som barn, åt bajs med god aptit. Han producerade det själv i sin bur – billigt och gott, mums!) samt kräks. Undrar du vilket djur som äter kräks? Då bör du genast bege dig till biblioteket eller närmsta bokhandel och införskaffa denna bok. Ett tips är att ha ätit i god tid innan ni börjar läsa, annars kanske det blir svårt att käka ;)

Dyngbaggen mumsar gärna i sig lite bajs.

2 thoughts on “Bygga bo och annat smaskens

Kommentera

