Igår skaffade jag mig Dötid

Och gjorde mig i samma vända av med lite dötid. Så effektivt faktiskt, att jag nästan missade min slutstation där jag satt läsandes i tunnelbanevagnen.

DÖTID är en app med noveller som ges ut av MIX förlag, bor du i Stockholm och åker kollektivt så har du säkerligen sett reklamen på tuben.

Jag laddade hem appen igår och hann med att läsa två noveller. En ”skröna”, Blodsband av Karin Tidbeck, som skulle ta cirka fem minuter att läsa vilket stämde väldigt bra samt skräckisen Utgrävningarna i Rälla ödekyrka av Johan Theorin, som skulle ta cirka 20 minuter att läsa, vilket också stämde nästan på pricken. Det var också Teorins novell som fick mig att glömma tid och rum och nästan missa att gå av tuben. Det är ju ett riktigt bra läsbetyg.

Sju svenska kronor kostar den – DÖTID-appen. Ladda hem den du med: tid är pengar, du vet, så då kan man ju lika gärna passa på att få lite valuta för dem ;)

5 thoughts on “Igår skaffade jag mig Dötid

Kommentera

