Tar mig sakta men säkert igenom AGOT


Det går ju inte fort det här direkt. Mina 100 sidor om dagen blir snarare 50 sidor om dagen då jag gör annat på sommaren, som: hälsar på vänner, äter jordgubbar, filurar på stan och väntar på att Vättern ska bli ljummet varm (tills dess är det nog lång tid kvar).

Men lässtunder infinner sig, men 100 sidor hinns inte med då texten är liten och trängs på sidorna i denna tegelsten med ganska långa, men ack så spännande, kapitel. Tredje boken, Svärdets makt, i serien A Game of Thrones genomläses denna sommar.

Förra sommaren var det första boken som hanns igenom och den andra påbörjades, men mitt i allt jobb så blev boken mig övermäktig och läslusten försvann. Mer lättlästa, stortextade böcker, lästes istället. Så för någon vecka sedan återkom läslusten och suget att befinna sig i landet där vintern är i antågande var stort. Möjligtvis var det slutet på säsong två av tv-serien med samma namn som triggade mig och nu ligger jag här, med gamnacke (som sig bör) lutad mot kuddarna och tar del av alla hemskheter som vi inte får se på tv förrän våren 2013 (enligt info från AGOT möjligtvis största fan Vidar). Då när våren kommer, då ska jag ha läst alla fem. Det lovar jag dig nästan ;)

7 thoughts on “Tar mig sakta men säkert igenom AGOT

  1. Håller på med den fjärde boken i serien på engelska. Men har lagt den åt sidan ett tag till förmån för lite lättare sommarläsning i solen. Plöjer Sankta Psyko i detta nu.

    • Förstår dig, ska väl ta mig igenom trean och sedan smälta något lättare innan fyran. Har en hög med Kallentoft och diverse annat.
      Är Sankta Psyko bra? :)
      Tack för böckerna förresten, de är ju jättebra. Har tagit kort på dem idag för att visa i bloggen :)

      • Jepp! Den är bra och lite obehaglig :)
        Vad roligt att du gillar böckerna. Hoppas du får nytta av dem i din undervisning.

    • Jag tycker den är riktigt bra – man har ju sina favoritkaraktärer, så när andra dyker upp känns det ibland lite tyngre :) Men det ska nog gå detta :)

Kommentera

