Svärdets makt utläst


Ja, det går ju inte fort med läsningen precis, men idag avslutade jag i alla fall Svärdets makt. Det har känts som ett långt läsmarathon, som gick lättare och lättare ju längre jag kom, vilket jag tror inte är känslan i ett vanligt marathon. Ungefär i mitten av boken blev den jäkligt bra, inte så att de föregående böckerna inte varit bra, men nu blev det alldeles för jäkla bra. Oklara trådar började nystas ihop och få sin förklaring, många av mina favoritkaraktärer återkom gång på gång och lite mer overkligheter kröp fram ur sina skuggiga vrår – mycket bra.

Tanken jag hade var att läsa andra böcker innan Kråkornas fest då jag känner att det tar en väldans tid att läsa Martins böcker, men nu har jag ändå kommit på andra tankar. Jag ska köpa fyran till paddan och bara läsa lite grann, jag börjar med ett kapitel och så kanske jag stannar där – eller inte. Jag vill ju gärna hinna med några fler böcker under semestern än bara tre, men samtidigt vill jag veta mer om Västeros nu när vintern närmar sig. Det blir säkert förfärligt, förskräckligt för dem stackarna och med det förhärligt och hemskt bra läsning för mig :)

Ett som är säkert är då att jag aldrig kan vara säker på vad som komma skall. Vad jag lärde mig från Svärdets makt är att vem som helst, i det myller av karaktärer som finns i böckerna, kan bli av med livhanken precis när som helst. Undrar just hur många som trillar av pinnen när kråkorna festar vidare? Jag måste få veta. Dito – here I come! :)

Kommentera

