Extraknäck på Poplin och lite läsning – check!

I helgen har jag jobbat lite extra på Poplin (Hökens gata 7 i Stockholm) och hann mellan varven av kunder, som gruppvis klumpade in då och då, läsa lite i Vårlik. Då jag är östgöte, som några kunder som också var östgötar snabbt upptäckte, tycker jag om att då och då läsa en Kallentoft då handlingen utspelar sig på östgötaslätten och då främst i Linköping. Även så denna gång då snuten Malin ska försöka luska ut varför en bomb sprängts på stadens största torg och därmed dödat två tvillingflickor och skadat deras mamma. Är det ett terroristdåd? Ett rånförsök? Eller var det utplånandet av den lilla familjen som var målet med sprängningen?

I bruklig ordning får många röster komma till tals i Vårlik, Malin och andra poliser samt de som är döda, liksom i Kallentofts tidigare böcker i serien om Malin Fors. Jag gillar Kallentofts sätt att skriva, även om han (eller är det Malin Fors känslor som får komma till tals) i sina beskrivningar kan döma människor och stadsliv lite väl hårt.

Hur som så rekommenderas Vårlik, liksom de tidigare böckerna: Midvinterblod, Sommardöden och Höstoffer.
Själv har jag fortsatt med den femte boken i serien som passande heter Den femte årstiden. Till hösten släpps den sjätte boken Vattenänglar.

Bildgodis – Poplin

Fina Orkan Lia-klänningar och Bibbiskon.

Den sköna lässoffan ;) Skor – Green Laces.

Smycken helt i min smak från Candied Poison.

2 thoughts on “Extraknäck på Poplin och lite läsning – check!

Kommentera

