Det fattas kapitel i boken… vafaen!

Jag tyckte väl att handlingen gick lite väl fort fram och att namn nämndes som jag inte hade den blekaste aning om vilka de var. Men nu fattar jag. För plötsligt när jag bläddrar igenom boken, det jag redan läst, märker jag att från kapitel 20 skippas 15(!!!) kapitel och jag får börja läsa på kapitel 35. Därefter börjar kapitel 24. När jag kommer till kapitel 35 får jag läsa om samma kapitel igen. Jag känner mig lite blåst. Vill ju inte missa innehållet i de där tre kapitlen…

Någon som märkt samma sak i deras bok Den femte årstiden av Mons Kallentoft?

(Sen verkar det ha strulat till sig med datumen också, vid vissa kapitelrubriker: Måndag den tjugotredje maj och sedan fredag den tjugoandra maj och ännu längre bak/fram i boken: Fredag den tjugonde, lördag den tjugoförsta maj. (Kanske är det jag som är trög, det kanske är någon tillbakablick av något slag men jag får det inte att gå ihop).

Eftersom jag inte har så mycket för mig så har jag mailat förlaget ;)

4 thoughts on “Det fattas kapitel i boken… vafaen!

  1. Vänd dig dit du har köpt den, du får lätt en ny. Sånt händer ju i bland, att sidor saknas (det märker man iaf om man jobbar i bokhandel :) ) …

Kommentera

