En helt fantastisk film!

I’d imagine the whole world was one big machine. Machines never come with any extra parts, you know. They always come with the exact amount they need. So I figured, if the entire world was one big machine, I couldn’t be an extra part. I had to be here for some reason. And that means you have to be here for some reason, too.

Hugo Cabret

Bildkälla

Jag har sett en ultimat film. Vackrare foto, underbarare musik och mer fulländat berättande får jag nog leta efter. Jag vågar nog säga att det här är den bästa filmen jag sett i år. Den är en hyllning till livet, fantasin och filmen – i den ordningen skulle jag vilja påstå.

Filmen bygger på boken The Invention of Hugo Cabret av Brian Selznick och boken lär vara som att se en film, fast du läser en bok. Jag tänker inte sitta och dreggla över den på Bokus, jag tänker köpa den och jag vill äga filmen och njuta av den flera gånger om, underbar! Tack för HugoScorsese!

Tror inte jag varit så begeistrad i en film sedan jag såg Spirited Away för alldeles för länge sedan.

 

2 thoughts on “En helt fantastisk film!

Kommentera

