Berättelser från Engelsfors

Snacka om snackis! Ungarna på jobbet kommer bli hur glada som helst! Jag har några stycken som brukar komma fram och fråga mig titt som tätt när den tredje boken, Nyckeln, ska komma ut. Senast i veckan kom en tjej i femman fram och frågade mig om jag hade läst den ännu, vilket jag då inte hade eftersom den ges ut hösten 2013. Men, nu till det snackiga! I vår, den 2 april, släpps Berättelser från Engelsfors – där man kan läsa om sådant som hänt i både Cirkeln och Eld, fast ur andra perspektiv än det vi läst i böckerna. Möjligtvis kommer vi läsare också få lite teaserinfo om vad som kommer dyka upp i Nyckeln också, om jag förstått det hela rätt.

 

Det som känns extra roligt och spännande med Berättelser från Engelfors är serieformatet! Det ska bli askul att läsa text men också läsa bilder och jag filurar på att använda mig av serierna i min undervisning, det kan väl inte bli annat än lyckat då både tjejer och killar formligen slukar böckerna. ”Den är läskig” sa en av mina elever om Cirkeln en dag, men då ett äldre syskon hade läst boken och rekommenderat den sitter han nu där, med ljudboken på och näsan i blädderboksexemplaret och läser förnöjt :) Wonderful!

För dig som inte riktigt kan vänta, så finns en utav berättelserna om Engelsfors med i julnumret av Utopi. Möjligtvis borde jag börja prenumerera, verkar ju vara ett riktigt intressant magasin om man gillar skräck, science fiction och fantasy, vill säga.

2 thoughts on “Berättelser från Engelsfors

Kommentera

