Linjer utan färger i målarböcker för kloka barn (och vuxna)

Två målarböcker utöver det vanliga, sprang jag på en dag i Gamla stan i Stockholm. Jag funderar på att kopiera mina favoritbilder och färglägga dem tills de blir precis så som jag vill ha dem (det kan ju bli några försök) och sedan rama in dem och hänga upp dem i min hall. Jag har inte färglagt i målarbok på många, långa år och säkerligen inte heller känt något behov av det, tills jag sprang på de sagolika bilderna av Adolie Day och Fabrice Backes.

Vilka färger skulle du ge det här konstverket?

Påminner mig som sagan om rödluvan. Fast vilka är den stora luvan och den lilla luvan? Kanske fåglarna vet? Någon borde berätta deras historia … :)

Vad är en bokblogg utan en bild på en bok?

Den här bilden, av den sovande flickan, finns att färglägga inuti målarboken. Jag föredrar den nog i mina favoritfärger: lila och grön, men det kan ju bli lite tjatigt med bara dem, så några fler får färger får nog vara med också. Blyerts eller tusch? (Har funderat på det i några veckor nu).

Skönaste räven! :)

Underbar bild! Endless.

9 thoughts on “Linjer utan färger i målarböcker för kloka barn (och vuxna)

    • Det var ju just det jag inte kunde komma på – i Gamla stan i någon barnleksaksbutik… Återkommer med svaret :) Det lär bli tavlor, ska bara köpa nya fina färgpennor först :)

  1. Hej,

    Jag undrar var i Gamla stan du köpt dessa målarböcker? Jag tycker de är underbara o skulle vilja köpa dem o ge bort i present.

    Mvh
    Affi

Kommentera

