Här slet jag golv – Skolforum

Så var det dags igen. Dags för bagladyn att göra entré och det med besked. Jag är numera x antalet tygkassar och broschyrer rikare. ”Hittade” också två böcker samt ett spel. Wihoo! Sedan övade jag också på att plocka på mig en massa saker som jag tänkte köpa, som jag sedan efter några minuters övervägande lade tillbaka igen. Detta hände mig tre gånger – imponerad av mig själv: – Win över köpsug! :)

Så, då kör vi – här är bilderna över platser där jag spenderade mest tid under Skolforum.

Efter att ha besiktigat läromedlen, spurtade jag hit. Höll shoppingmonstret stungen och tittade bara.

Här cirkulerade jag ett antal varv.

Fingrade lite på Ritsagor och Världens viktigaste bok.

Hälsade på Mumintrollet och Lilla My, som fanns i många upplagor.

Roades av omslagsbilden till Spyflugan Astrid flyger högt.

Tittade på viktiga böcker hos BRIS.

Fick förklarat för mig hur jag och min sambo/man/fru kan spela spelet Komma lika hemmavid, för att se hur jämställt vi lever. Tyvärr är ju vi bara jag i det här hushållet, så jag hoppade det spelet ett tag. Kanske kan vara något för dig istället? De har en familjeversion också ;)

Däremot köpte jag Story Cubes Actions, för att komplettera Story Cubes original.

Till sist tävlade jag lite hos Giotto och Lyra. Provade deras färgpennor och fick med mig några prov hem. Nu undrar jag mest var jag ska få tag på dem, för de var så mjuka och goa att rita med … Någon som har någon idé?

På väg ut så hann jag med att slänga en bläng på snygga kartor hos Kartbutiken.

Det var alles.

Nästan.

Tre böcker som jag lägger till ”att-köpa-listan”:
Resan som började med ett slut
Respekt: en sexbok för killar
Apstjärnan

 

3 thoughts on “Här slet jag golv – Skolforum

Kommentera

