Inte likt något annat

Läste igår kväll ut PojkarnaBegrep inte riktigt vad det var för slags historia jag hade fått i min hand men ju mer jag läste desto mer gillade jag den. Det slutade med att jag inte kunde somna innan den var utläst. Nu sitter jag mest och funderar på vad jag har läst och på slutet … Vad hände egentligen?

Det bästa med boken är tanken på att få vara någon av det andra könet. Visst har du väl också funderat på vad du skulle göra om du fick chansen att pröva på att vara en kille (eller tjej) för ett tag? Tänk om du hade den chansen och tänk sedan om nyhetens behag smakade så gott att du nu inte kan gå tillbaka till dig själv, för du är inte du längre. Du är förändrad. Då har du ett problem. Där har du också en liten, liten del av problematiken i Pojkarna. Läs. Du borde inte bli besviken.

5 thoughts on “Inte likt något annat

Kommentera

