Mio min Mio (Jum-Jum)

Så fortsätter lördagen med att jag grottar ner mig i barnlitteraturen. Denna helg är det tänkt att jag ska analysera Min min Mio och göra kopplingar till sagodrag bland annat. För att komma i stämning filurade jag omkring lite på nätet och hittade Astrid som läser ur slutet av boken, när Mio sakta och ensam börjar vandringen upp för en mörk trappa i riddar Katos borg.

Och innan Christian Bale blev en psykotisk fladdermus var han Mios Sam Gamgi ;)


Mio och Jum-Jum

4 thoughts on “Mio min Mio (Jum-Jum)

Kommentera

