”Kanske jag gör mitt första misstag redan ikväll!? Yeay!”

Följande citat har jag snott, från Neil Gaiman. Passande tycker jag då årets sista och kommande års första lästa bok, troligtvis kommer bli Coraline. Som brukligt, har jag kapat citatet precis så som jag vill. Är det något jag lärt mig i år så är det att det är läsaren som bestämmer vad texten betyder och ger den liv och innebörd. För mig blev alltså Neil Gaimans budskap, så som jag vill ha det, bäst levererat på följande vis:

I hope that in this year to come, you make mistakes.
Because if you are making mistakes,
then you are making new things,
trying new things,
learning,
living,
pushing yourself,
changing yourself,
changing your world.
You’re doing things you’ve never done before,
and more importantly,
you’re Doing Something.

So that’s my wish for you, and all of us, and my wish for myself.

Make New Mistakes.
Make glorious, amazing mistakes.
Make mistakes nobody’s ever made before.
Don’t freeze,
don’t stop,
don’t worry that it isn’t good enough,
or it isn’t perfect,
whatever it is:
art,
or love,
or work
or family
or life.

Whatever it is you’re scared of doing, Do it.

Make your mistakes, next year and forever.

I Australien och tidszonerna före oss har det nya året redan rasslat in, så nu kanske de står där i förvirring och glädje över vad de ska ta sig för med det nya. Vilka möjligheter har öppnat sig och vilka dörrar har stängts? Vi har fortfarande lite tid. Jag tänker ta den tiden och göra mig nya bekantskaper. Jag vet redan nu att jag innan tolvslaget kommer träffa åtminstone en ny själ som jag inte haft nöjet att stifta bekantskap med innan och det ser jag fram emot.

Med önskan om ett Gott Nytt År! 

Skärmavbild 2012-12-31 kl. 13.28.19

Kanske gör jag mitt första misstag redan i kväll!? Yeay! ;)

På återseende i år 2013!

6 thoughts on “”Kanske jag gör mitt första misstag redan ikväll!? Yeay!”

  1. Gott nytt år på dig Fina och kloka Lisa! Vad vore livet utan misstag? Bra mycket tråkigare och förutsägbart. Och jag som gillar livets kringelikrokar instämmer i din hyllning av vikten att göra misstag. At vara människa.

    Jag hoppas att ditt 2013 blir det fantatsikt äventyr Lisa.♥
    Kram Lotta

Kommentera

