Nu är jag fast!

Denna vecka har jag gjort något som jag inte pysslat med på många, många år. Jag har tecknat! Det visade sig att jag fortfarande tycker att det är så himla roligt och man kan ju undra varför det hann gå nästan 20 år innan jag insåg det – igen.

Förra helgen var jobbig, vi skrev en gemensam text i min kurs och jag överdriver inte när jag säger att vi satt hela lördagen och söndagen och skrev på den där hemska texten. Resultaten blev en fullkomligt stel kropp och en hjärna som inte fungerade att använda till mycket, jag kom inte ens på vanliga vardagliga ord på engelska utan fick sitta med uppslagsverk på i datorn, när jag talade med min polare. Skoj! Är det sådant man kallar ”mosig skalle”?

Hur som, min mormor fyller år på lördag och jag tänker varje år att jag ska rita något. (Hon gillade det ju när jag var yngre, höhö). Men det brukar inte bli något av mina planer, kanske för att jag inte finner ro till att ge ritandet tid. Sedan brukar fantasin tryta också. I tisdags hittade jag en bild på internet som fick igång ritlusten. Jag tänkte att jag snor lite så får jag se om handen vill göra som huvudet vill. Det ville den, så nu har jag spenderat tre dagar med att teckna och färglägga. Spotify har spelat klassiskt och det har varit en välkommen och behövlig semester mitt i allt plugg och rättande.

Skärmavbild 2013-02-26 kl. 19.26.27Inspirationsbild från Mini Labo.

IMG_6715

”Kopian”.

IMG_6727

Passande en bokblogg ;)
Lite: Rödluvan är en varg (och en bokmal).

IMG_6738

Tårtan till min mormor :)

Kommentera

