Nominera en läsambassadör du också

Skärmavbild 2013-03-30 kl. 21.53.21Bild: läsambassadören.se

Den 2 april är sista dagen för dig att nominera en författare eller illustratör som du tycker främjar ungas läslust. Jag skickade in min nominering idag där jag framhöll att Martin Widmark borde passa som läsambassadör då han får massa barn att läsa genom sina Lassemajaböcker bland annat samt det under våren kommande projektet En läsande klass.

Skärmavbild 2013-03-30 kl. 21.52.25

Bild: En läsande klass

Nominera någon du också och kommer du inte på någon egen får du gärna nominera Widmark ;)

2 thoughts on “Nominera en läsambassadör du också

  1. Vilken grej! Verkligen något att uppmuntra och vilken ära det måste vara för att få ett sådant pris. Dessutom tycker jag att ditt val är alldeles utmärkt. Mina döttrar har båda läst och uppskattat hans böcker mycket. :)

    Kram Lotta

Kommentera

