Taggad i tegelstensutmaningen

Mrs E taggade mig i en tegelstensutmaning där man ska hitta de fem tjockaste lästa böckerna i sin bokhylla samt de två tjockaste olästa. Efter detta så taggar man fem andra.

Jag har därför letat fram de fem böcker som såg tjockast ut i bokhyllan och som jag läst:

IMG_7321Harry Potter och Fenixorden, 1001 sidor.
The Passage, 766 sidor.
Breaking Dawn, 754 sidor.
The Host, 617 sidor.
Ängelns lek, 587 sidor.

Böcker som har stått i hyllan och oroligt väntat på att få bli lästa är, i en gedigen samling, dessa:

IMG_7322Jonathan Strange & Mr. Norrell (hundörad bok sedan år tillbaka), 772 sidor.
(Och vet ni vad! När jag skulle kolla antalet sidor råkade jag läsa sista meningen – sådant är strängt förbjudet, typiskt!)
Perdido Street Station, 867 sidor.

Jag skickar såklart vidare utmaningen och taggar dessa fem: Det mörka tornet, En och annan bok, Sofies bokblogg, Pocketlover samt Nobelprisprojektet.

8 thoughts on “Taggad i tegelstensutmaningen

    • Precis, min hade jag visst haffat på rea för länge sedan: 50:- ! :)

      Har en kompis som tycker den är asbra, så jag får väl ge den ett försök igen i sommar :)

  1. Så rolig den här utmaningen! Tack för taggen! Ska försöka svara under kvällen!! Intressant att jag inte är den enda som har Strange & Norrell oläst i hyllan. Jag undrar ständigt varför jag inte kommer till den!

  2. Nu har jag kollat bokhyllan och hittat mina tjockisar!
    Såg den där Norrell i medelbra skick, på engelska, på lokal secondhandställe. Köpte inte. Ångrar mig lite. Fast sen tänker jag på att den var ju på engelska, och lång. Så jag lånar nog en översatt version istället. Den verkar bra.

Kommentera

