En chick-lit likt ingen annan

#Barnförbjudet

IMG_7580

Vilse i garderoben är inget för den som inte gillar brudar som är rappa i käften och slänger ur sig saker utan att tänka först. Det är påklätt och avklätt i en salig röra och dialogen är snabb, igenkännande ibland och humoristisk på det viset att jag kommer på mig själv med att sitta och smågarva – högt. (Oftast brukar jag mest skratta inombords när jag läser).
– Vad var det som var roligt? undrar min kille.
– Boken bara, svarar jag och fortsätter sedan i flygande fläng att läsa om Simone och hennes uppfuckade liv (fult(?) men mycket passande ord och för Simone och hennes väninnor mycket karaktärsdanande vokabulär, skulle jag vilja påstå).

Det bästa med den här boken är att den mitt i all oreda (av känslor, familjeproblem och kroppsliga cravings) är rakt på sak och inga krusiduller. Inte pk på något sätt. Den är helt enkelt inte lik någon annan chick-lit som finns, mig veterligen, just nu. Så vill du vara först med det senaste? Läs! :)

Mrs. E – du som har full koll på chick-lit, kanske kan denna vara något för dig?

IMG_7579

 

IMG_7578

Bok införskaffas av författarinnan här.

 

8 thoughts on “En chick-lit likt ingen annan

Kommentera

