Svart melankoli

IMG_8772Jag kom precis på att jag inte bloggat om Glaskroppar av Erik Axl Sund (a.k.a. Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundqvist) som skrivit en av mina absoluta psykologiska thrillersdeckare (är det ett ord?) Victoria Bergmans svaghet. De tre böckerna, med Kråkflickan i spetsen, har jag tjatat mig blå i ansiktet om att alla mina vänner och bekanta ska läsa och därför var ju mina förväntningar på Glaskroppar enormt höga. För att vara ärlig blev jag lite besviken, boken var läskig med ett bra driv, men gav mig inte samma nervkittlande spänning som Kråkflickan.

Därmed inte sagt att Glaskroppar inte är värd att läsas, gör det! Har man läst böckerna om Victoria Bergmans svaghet innan blir man glad då man får möta välbekanta ansikten igen i Glaskroppar. Boken utspelar sig i Stockholm med omnejd, vilket jag gillar och jag kommer nog inte riktigt se på macken i Blackeberg med samma ögon igen (hint, hint för dig som också bor i närheten).

OBS! Varning för kassettband med personligt innehåll från Döden.

Tack Ordfront för recensionsexemplaret.

Kommentera

