Utlottning av mönster av Jenny Hellström!

Hej boktok!

Är du också en sytok? Då tycker jag du ska passa nu! Jag har fått möjligheten att lotta ut ett av Jenny Hellströms nya mönster: ”GANGSTÁ”-top, som du kan sy med eller utan huva i storlekarna xs-xxl. IMG_5163

Skärmavbild 2016-08-08 kl. 22.19.41
Du kanske har sytt något ur hennes två böcker tidigare? Jag har bara sytt en Lily Shirt ur Sy! Från hood till skjortklänning, men det finns en massa plagg som jag skulle vilja göra framöver.

Men, tillbaka till GANSTÁ-mönstret! Det levereras i en snygg förpackning, som i sig känns som en present. Du får nämligen inte bara ett mönster utan också en fin liten folder med peppande text kring plagget, snygga inspirerande bilder och givetvis instruktion kring hur du ska göra. Instruktionen är både på svenska och engelska.

Här ser ni hur innehållet i en förpackning kan se ut (+ mönstret också, såklart):
IMG_5158 IMG_5159 IMG_5160 IMG_5161 IMG_5162

Hur du ska göra för att vara med i utlottningen? Skriv en kommentar till det här inlägget. Din kommentar kan handla om precis vad som helst! Du är, kanske som jag, nybörjare på att sy? Du kanske har sytt sedan urminnes tider? Du kanske älskar att sy i trikå och våndas att prova andra material? Hur som, skriv något bara så är du med i utlottningen. Sista dag att skriva kommentar är den 14 augusti. Lycka till!

Läs- och TV-tips med Jenny Hellström:
Sy! Från hood till skjortklänning (2013)
IMG_5164Sy! Urban Collection 
(2014)
IMG_5166Sy, sy, sy – på UR Skola

19 thoughts on “Utlottning av mönster av Jenny Hellström!

  1. Tur jag är en sytok och fick ditt tips om detta fina mönster från den sidan. Nu håller jag tummarna för vinst 👍💞💖🎉

  2. Jag vill bara tillägga att Jennys mönster är uppmuntrande och gör att man vågar prova. Modernt och ändå klassiskt.

  3. Hej, vilken kul utlottning för mig som är både sytok och boktok :) Dessutom gillar jag Jennys mönster och har sytt flera stycken från hennes böcker så det skulle vara jätteroligt att vinna detta mönstret!

  4. Vilket fint mönster!
    Jag har jobbat som textillärare, blev för sjuk för att arbeta och stängde då dörren till syrummet.
    Nu har jag börjat öppna dörren ibland och titta in på symaskinerna och känner faktiskt lite sylust igen. Ett nytt mönster hade säkert gett mig den där sparken som gör att jag sätter mig vid maskinerna igen. Jag som har älskat att sy, det var inte bara mitt arbete, det var en livsstil.

  5. Hej. Jag har båda böckerna och har sytt många kläder av hennes mönster. Gillar designen och skulle så gärna vinna ett nytt mönster av Jenny.

  6. Sy-tok är jag. Har sytt kläder till mig själv och mina barn sedan de föddes i början av 1980-talet. Har också sytt mina hemtextilier sedan urminnes tider. Vissa perioder i livet har det inte funnits tillräckligt med envishet för att övervinna smärtor och tristess utan då har sömnaden fått stå tillbaka under namnet av att jag inte orkar. Men sanningen är att sömnaden ger mig energi och glädje och är därför en positiv syssla i min tillvaro som multisjuk. Just nu experimenterar jag med att sy i trikåer och jersey vilket jag inte gjort tidigare. Spännande! Mitt hopp är att jag ska sy mig till ett mera aktivt liv än vad jag haft de senaste 3 åren som präglats av sjukdom.

  7. Jag är håller nu tummarna att jag har tur att vinna detta fina mönster. Som sytok skulle det vara riktigt roligt att få ett nytt mönster att utforska.

  8. Hej! Jag gillar verkligen Jennys mönster och har sytt ur båda hennes böcker. Är sååå sugen på Gangstà-mönstret som verkligen är min stil :)

  9. Har sytt mycket förr. Men blev väldigt glad att mönstret även räckte till oss lite större. Ska börja sy igen, köpt på mej lite tyger o tagit fram maskinen igen. :-)

  10. Jeg har begge bøkene til Jenny Hellstrøm, holder på med en Eloise akkurat nå😍 Dette hadde passet supert i samlingen👍🏻😎

  11. Jag är en stor Sytok som kom ifrån FB sidan, har alltid sytt och syr både kläder och allt annat. Självklart vill jag gärna försöka vinna ett så fint mönster, har sytt en del från hennes böcker och de står också i bokhyllan.. här är även adressen till min blogg: http://syimmi.blogspot.se/
    / Immi

  12. Vill jättegärna vinna det här coola mönstret! Vet precis vilket tyg jag ska använda till att sy den i så fall. Håller alla tummar o tår. ;-)

  13. Hoppas vinna detta till min mya slöjdsal som jag börjar jobba i nu i höst. Känns som en top niorna skulle gilla att sy😊

Kommentera

