Välkommen till Motala – de otrogna träsktrollens hemvist

22532404_10155693778426760_836335176_o

Välkommen till Motala – Östergötlands sjöstad! Nu kanske staden vid Vätterns strand behöver fundera på att byta slogan … Välkommen till Motala – de otrogna träsktrollens hemvist! I den nya finns ju i alla fall viss känsla för vatten kvar, om än kanske, inte lika lockande? Min hemstad Motala, det är så roligt att få läsa om dig i skönlitterär form och det finns nog ingen som skriver så utan krusiduller om livets jäkla vedermödor som Jossan <3

Jag saknar Motala! Inte för alla otrogna män som verkar bo där, utan för den härliga gemenskap som jag fick vara en del av under några dagar då jag befann mig mellan pärmarna på Josefine Sandbloms bok Kalla mig Amanda.

Vem är då Amanda? Amanda, eller rättare sagt Kalla mig Amanda, är en blogg där några av kvinnorna i boken skriver av sig om otrogna karlar de träffat i Motalas nattvimmel. Det tar inte lång tid innan bloggen sprids vitt och brett och blir den stora snackisen på östgötaslätten.

Om du gillar småstäder, lekland, att läsa bloggar och slänga käft, göra listor eller avsaknaden av listor, vin och svin samt krossade hjärtan och fulgråt är Kalla mig Amanda något för dig. Älskar du också, precis som jag, kvinnor som stöttar varandra i vått och torrt är verkligen Kalla mig Amanda en bok för dig. Tycker du inte om att läsa ingående beskrivningar om karaktärer som sexar sig, över en sida eller två, bör du kanske komma över det eftersom det finns en hel del sexande mellan början och slutet i den här boken. Som en av karaktärerna skulle uttrycka sig ”bläddra i (kött)-boken själv” så får du se.

Nästa bok, om Amanda, ska tydligen utspela sig under Vätternrundan, låter svettigt! ;)

Kommentera

